En ondertussen op de VVD rotonde.....

Op 1 mei heeft de VVD Gennep een rotonde geadopteerd en aangelegd samen met Heijderhoff Hoveniers. De gemeente Gennep heeft immers haar rotondes ter adoptie aangeboden om zo de kosten voor onderhoud van de rotondes uit te sparen. Uiteraard moet zo'n rotonde eerst ingericht en beplant worden volgens ontwerp en dan moet de tijd z'n werk gaan doen zodat 'de planten aan kunnen trekken'.

Prachtige bloemen op de VVD rotonde

De zomer is inmiddels in volle gang en in de afgelopen 3,5 maand heeft de rotonde zich ontwikkeld tot een prachtige entree van Gennep vanuit de richtingen Hommersum en Siebengewald. Vanuit de richtingen Heijen en Ottersum is het een laatste bloemrijke groet voordat je de gemeente Gennep verlaat.

De naam van de mede-initiatiefnemers is ook te zien bij de rotonde

De rotonde is onder invloed van het warme zomerse weer geworden tot een habitat voor vele hommels, bijen en ook verschillende vlinder soorten. Het bijenhotel wordt ook druk bezocht, daarin tref je vooral de solitair levende bijen aan.

Al met al is de rotonde van de VVD Gennep een zeer geslaagd ontwerp en een schitterende plek geworden in onze mooie gemeente.

Nog meer foto's kunt U zien op onze nieuwe facebookpagina: www.facebook.com/VVDGennep