Miljoenen risico’s bij Venlo Greenpark

Aansluitend op de raadsvergadering van 23 september jl. gaf VVD Gennep fractievoorzitter Janine van Hulsteijn bij omroep Nima een reactie op de begroting van Venlo Greenpark. Dit project is de regeling waarbinnen de vijf Floriade-gemeenten hun aandelen aan het voormalige terrein van de Floriade hebben gebundeld. De begroting die nu werd besproken was voor de VVD een duidelijke indicatie dat de zaken bij de Floriade en Venlo Greenpark nog steeds niet op orde zijn. De gemeente Gennep heeft helemaal geen zicht op de financiële situatie en is dus niet ‘in controle’ bij dit project.

Hier het interview met VVD fractievoorzitter Janine van Hulsteijn en Gerry Ehren:

De komende weken moet duidelijk worden of wethouder Voncken er alles aan heeft gedaan om de financiële problemen inzichtelijker te maken. De VVD verwacht, zoals besloten tijdens de raadsvergadering, nog vóór de begrotingsbehandeling in november een risicoanalyse met de worst-case-scenario bij verkoop van de Floriadegronden als landbouwgronden in plaats van bedrijventerrein. Immers, de grondprijs ligt nog steeds bij €145 per m², terwijl dit bij landbouwgrond rond de €15 per m² is! De totale te verkopen grond is 40 ha, wat als bedrijventerrein met een prijs van €145 per m² ruim 60 miljoen euro opbrengst zou kunnen genereren, maar wat als landbouwgrond misschien slechts 6 miljoen euro waard is? Een enorm verschil tussen deze twee bedragen. De VVD wil hier snel duidelijkheid over!

Nog meer films kunt u vinden onder video's en ons Youtube account.