Eenrichtingsverkeer in Picardie en Steendalerstraat?

Tijdens het bezoek van het College van burgemeester en wethouders aan, wat de gemeente Gennep-Midden noemt, waren de parkeersituatie en het te hard rijden van de auto's het belangrijkste gespreksthema.

Dat bleek overduidelijk tijdens de wandeling door de wijk 's middag maar ook 's avond tijdens een presentatie van bewoner Paul Cartwright en tijdens de gespreksrondes. De 4 buurtverenigingen in het gebied tussen Niers, Emmastraat, Brabantweg en
Prinses Margrietstraat/Roggestraat kwamen bij monde van Paul dan ook  o.a. met het voorstel om in de Picardie aan de ene kant en in de Middelweg / Steendalerstraat aan de andere kant eenrichtingsverkeer in te voeren. De portefeuillehouder heeft toegezegd dit idee op zijn uitwerkingen ambtelijk te laten onderzoeken.

Deze maatregel zou de vele problemen in dit gebied oplossen. Hierdoor zouden namelijk in de vaak smalle straten meer auto's kunnen parkeren. Ook wordt de soms gevaarlijke situatie bij de scholen aan de Picardie, waar veel ouders hun kinderen met de auto heen brengen, wat minder gespannen. Aan de andere kant zou het eenrichtingsverkeer snelheid verhogend kunnen werken. Al deze
gevolgen worden dus nu door de portefeuillehouder in kaart gebracht.

Tijdens de wandeling 's middags door de straten werd daarnaast nog door de bewoners een aantal andere punten aangesproken zoals hondenpoep overlast, graffiti en het groenonderhoud. Ook is het gevaarlijk voor kinderen om de beide speelvelden aan de zuidkant van de Brabantweg te bereiken omdat helaas zebrapaden ontbreken. Ook 's avonds vonden de bewoners een open oor bij het college en de ambtenaren die alle vragen opgenomen hebben en vaak ook al direct een antwoord hadden.

B en W bezoek Gennep-Midden op 3 december 2013