Stand van zaken Hospice in commissie

Op 08 oktober 2013 heeft de gemeenteraad van Gennep een motie met als onderwerp ‘Actieve ondersteuning initiatief Hospice door de gemeente Gennep’ unaniem aangenomen.

Deze motie verzoekt het College van burgemeester en wethouders om de initiatiefnemers van het hospice De Orchidee op de meest voortvarende wijze te ondersteunen. Op het moment van besluitvorming werd een perceel aan de Kalboerstraat gezien als mogelijke locatie voor het hospice en heeft het College toegezegd om alle medewerking te willen verlenen aan het onderzoek of deze locatie haalbaar is.

Inmiddels is het twee maanden geleden dat de raad dit besluit heeft genomen en zijn er volgens de informatie van de VVD zijdens de initiatiefnemers diverse stappen gezet. De VVD heeft vernomen dat er enkele weken geleden een gesprek heeft plaatsgevonden met de Regiekamer. Daarom heeft de VVD de initiatiefnemers en de gemeente verzocht om voorafgaand aan de eerstvolgende commissievergadering op maandag 16 december a.s. in een gezamenlijke bijeenkomst voor alle commissieleden – immers heeft het hospice betrekking op zowel onderwerpen vanuit het portefeuille van de commissie Samenleving en Milieu als de commissie Ruimte en Economie – de stand van zaken toe te lichten.

Van zowel gemeente als initiatiefnemers hoopt de VVD te vernemen welke stappen er sinds het aannemen van de motie in oktober zijn gezet zijdens de initiatiefnemers en welke steun de gemeente hen hierbij heeft geboden. Ook zou de VVD graag willen weten wat het resultaat van het gesprek met de regiekamer is en of er al meer duidelijkheid is of de locatiekeuze Kalboerstraat volgens de gemeente haalbaar is. Door dit te agenderen wil de VVD de initiatiefnemers alle kans bieden om met hun hospice voortvarend aan de slag te kunnen.