Gemeentenieuws digitaal en in de krant

Kunnen burgers voortaan alle bekendmakingen van de gemeente Gennep slechts online lezen? Of blijft er ook een overzicht bestaan in de Maas-en-Niersbode? Dat waren de vragen tijdens de vergadering van de gemeenteraad op 09 december jl. met het onderwerp ‘elektronische kennisgeving van de gemeente’.

Dat alle gemeenten in Nederland binnenkort verplicht zijn om hun officiële bekendmakingen alleen via één medium, het internet kenbaar te maken was reden voor het College van burgemeester en wethouders het voorstel te doen om op de gemeenterubriek in onze lokale krant verder te bezuinigen. De papieren versie van de bekendmakingen zou dus drastisch worden ingekort.

De VVD steunt de ontwikkeling naar meer digitaal werken en een beter digitaal toegankelijke gemeente Gennep. Maar daarbij moeten we onze inwoners die minder toegang hebben tot de nieuwe media en die dus nog vertrouwen op onze weekkrant, niet uit het oog verliezen. Samen met alle raadsfracties was de VVD dan ook indiener van een amendement om de berichten in de Maas-en-Niersbode in huidige vorm te behouden. Bezuinigen mag het College wat de VVD betreft op alle overbodige foto’s en gemeentelijke promotie op de gemeentepagina’s, daar horen voornamelijk de belangrijkste informatie en bekendmakingen van de gemeente thuis!

Lees het volledige amendement van alle raadsfracties hier:

Amendement Elektronische Kennisgeving by Vvd Gennep