Kijkje achter de schermen van de campagne

De eigenlijke verkiezingscampagne is afgelopen zaterdag 22 februari begonnen met het beplakken van de grote gemeentelijke verkiezingsborden. Maar voor de VVD Gennep is de campagne al sinds 2011aan de gang, het moment toen de VVD opnieuw werd gekozen in de gemeenteraad van Gennep.

Campagnevoeren is voor de VVD Gennep dus een permanent en langduriger traject, waarbij mensen ontmoeten en ervaringen opdoen in het veld de rode draad is:

Het meest zichtbare van onze permanente activiteiten is de VVD-rotonde met bijenhotel op de Siebengewaldseweg, zelf aangelegd samen met hovenier Heijderhoff. Een semi-tijdelijke campagneactiviteit is het VVD campagnehuis in de Spoorstraat 115 dat na de carnaval elke dinsdag en zaterdag open is t/m 19 maart.

Daarnaast hebben wij sinds 2011 tal van werkbezoeken afgelegd en zijn we ook nu druk bezig om mensen en bedrijven te bezoeken en mee te werken. Door zelf aan de slag te gaan in het bedrijf kunnen wij de meeste kennis en ervaring opdoen. Ook in de afgelopen weken hebben wij weer veel werkbezoeken gehad: Het eerste ‘werkbezoek’ werd afgelegd aan onze grootste recreatieve trekpleister CenterParcs samen met Tweede Kamerlid Mark Verheijen. Met name in de Jungle Dome hebben we veel gezien en gedaan.

Een heel bijzondere dag was het meelopen bij de politie. De VVD Gennep heeft veiligheid hoog in het vaandel staan en zet zich daarom actief in voor het beleid en de medewerkers van de politie. Het was dan ook uniek dat onze lijsttrekker Janine van Hulsteijn en Holger Rodoe een kijkje in de keuken kregen. Het is een aanbeveling voor ieder raadslid van de gemeente Gennep om eens met de politiemensen in gesprek te gaan, men krijgt daardoor nog veel meer respect voor onze mensen in het blauw op straat!

Er werd ook een werkbezoek gebracht aan geitenboer Melis. Daar was het echt aanpakken met lammetjes voeren, voer verdelen en onze lijsttrekker assisteerde zelfs bij een heuse bevalling van een geitentweeling!

Tijdens een werkbezoek aan sportvereniging Vitesse ’08 heeft de VVD de toezegging gedaan om na de verkiezingen in te zetten op het maken van een sportbeleid voor de gemeente Gennep. Dit is er op dit moment helaas niet. Een gemiste kans wat de VVD betreft, wij willen dit samen met de verenigingen oppakken!

In het kader van de natuurontwikkeling en zandwinning in het Koningsven werd er ook een werkbezoek gebracht aan Teunesen Zand en Grint. Samen met Tweede Kamerlid Michiel van Veen was de VVD opnieuw op bezoek bij één van de grotere werkgevers van de gemeente. Naast gesprekken met het personeel was vooral de rondleiding door de groeve en het uitzicht bovenop de machine indrukwekkend.

Veel van deze campagneactiviteiten zijn alleen mogelijk door een goed netwerk binnen de VVD en de samenleving en ondernemers van de gemeente Gennep en de regio. Zo was het mogelijk een fundraising diner met minister Ivo Opstelten te organiseren omdat de contacten en ondersteuning vanuit de landelijke partij binnen de VVD heel goed zijn. Maar ook in de regio heeft de VVD een goed netwerk. Met de liberale FDP in Goch en Kranenburg wordt de afgelopen maanden veel gesproken en samengewerkt als het gaat om de windmolens in het Reichswald. En samen met de Liberal Ladies, de vrouwelijke lijsttrekkers in Noord-Limburg en Land van Cuijk werd de toon gezet voor een campagne met veel powervrouwen!

Aanstaande maandag (24-2-14) brengt de VVD Gennep een werkbezoek aan onze andere hulpverleners, de brandweer om van dichtbij mee te maken en te voelen hoe het brand blussen (tijdens een oefening) werkt. Ook brengt de VVD aanstaande week (26-2-14) nog een werkbezoek aan Emons, waar de VVD-ers ook weer gevraagd hebben fysiek aan de bak te kunnen. Daarnaast komt Tweede Kamerlid Karin Straus op 27 februari naar Gennep voor een werkbezoek aan het Elzendaal College en vervolgens naar Ven-Zelderheide voor een discussieavond met dorpsraad en bewoners over de ‘kleine scholen problematiek’. Na carnaval staat naast het canvassen nog het bezoek van VVD minister Edith Schippers op de planning en een werkbezoek aan Norbertushof.

Kortom: de VVD is Juist Nu aan de slag in het veld om bij onze inwoners ervaringen, tips en kritiek te horen. Daar willen we wat mee doen na 19 maart, dus stem VVD Gennep op 19 maart; Juist Nu!