VVD deelt luchttoeters uit aan winkeliers

Afgelopen zaterdag heeft de VVD Gennep luchttoeters uitgedeeld aan de winkeliers in het centrum van Gennep. De ondernemers in de Spoorstraat en Zandstraat kregen een toeter met daarop een sticker: ‘Juist Nu veiligheid voorop’. Naast een ludieke campagneactie voor de gemeenteraadverkiezingen op 19 maart a.s. dient deze toeter ook een veiligheidsdoel.

Als je als ondernemer overvallen of bedreigd wordt, druk je op de toeter. Die maakt vervolgens een afschuwelijk lawaai, de overvaller schrikt en de buren van de ondernemer horen letterlijk ‘er is iets aan de hand, we gaan kijken’. De toeter wordt al een tijdje succesvol toegepast in andere steden zoals Nijmegen. Daarbij hebben ondernemers met elkaar afgesproken bij het horen van de toeter elkaar te hulp te schieten, om zo wellicht erger te voorkomen. Reden voor de VVD Gennep om voor de winkeliers in het hartje van Gennep dit soort toeters te kopen en ze cadeau te geven in het kader van de veiligheid.

De eerste toeter werd door VVD minister Edith Schippers, die in het kader van de campagne een bezoek bracht aan de VVD Gennep, overhandigd aan Kim van Arensbergen van juwelierswinkel van Arensbergen, zelf helaas al meermaals slachtoffer van een overval.

Vervolgens werd door onze lijsttrekker Janine van Hulsteijn ook een toeter overhandigd aan Robèr Aarnoutse van Slagerij Aarnoutse die voorzitter is van de Ondernemers Vereniging Gennep en ook kreeg mede bestuurslid Rob Takken op de zaterdagmiddag een toeter zoals vrijwel alle andere winkeliers in Gennep.

De reacties van de ondernemers waren heel enthousiast. Immers de toeter is een heel eenvoudig maar doeltreffend en goedkoop middel. Een concrete oplossing voor een concreet probleem, dat is waar de VVD voor staat. Uiteraard blijft onze aandacht ook in toekomst bij de veiligheid voor ondernemers en inwoners, dit blijkt onder andere uit onze werkbezoeken bij de politie en de brandweer. VVD Gennep Veiligheid Voorop, Juist Nu!

Nog meer foto's zoals altijd op onze Facebook pagina!