FDP Goch doet mee aan VVD campagne!

Afgelopen zaterdag was het opnieuw tijd om op straat met mensen in gesprek te gaan t.b.v. de campagne en om op de verkiezingsmarkt van de gemeente te staan. Veel van onze kandidaten waren aanwezig om tekst en uitleg te geven, flyers, ons verkiezingsprogramma of luchtballonen uit te delen. Daarnaast waren ook onze liberale vrienden van de FDP uit Goch gekomen om ons bij de campagne te ondersteunen.

De VVD Gennep is groot voorstander van regionale samenwerking. De komst naar de verkiezingsmarkt in Gennep is hét ultieme voorbeeld daarvan. Gezamenlijk hebben gemeenteraadskandidaten van de liberale FDP uit Goch (in Duitsland zijn in mei ook gemeenteraadsverkiezingen) afgelopen zaterdag met de VVD Gennep campagne gevoerd op de verkiezingsmarkt op het Jan Lindersplein.

De FDP vond het een geweldige ervaring om te voelen en deel uit te maken van de VVD campagne. Op zaterdag zijn altijd veel Duitse gasten in ons mooie Gennep om boodschappen te doen. Deze gasten werden ineens geconfronteerd met hun ‘Landsleute’ en kregen een onvervalste liberale ‘peptalk’. Andersom werden inwoners van Gennep door de FDP gewezen op het belang van grensoverschrijdende samenwerking. Een voorbeeld daarvan is onze gezamenlijke strijd tegen de vermaledijde plannen van het mega windmolenpark in het Reichswald.

De samenwerking tussen de beide liberale afdelingen neemt steeds verder vorm. Aanstaande mei zijn op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen in Nordrhein-Westfalen de Europese verkiezingen en dan ook zullen de VVD Gennep en de FDP Goch samen campagne voeren en de liberale visie op Europa onder de aandacht brengen van de kiezers. De VVD Gennep zal dan ook de FDP fysiek meehelpen met hun campagne in Goch.

Een kleine verrassing had de VVD Gennep, samen met andere VVD afdelingen uit de regio, voor de zaterdagmiddag georganiseerd. Een VVD-vliegtuig met de leus: “Stem VVD”! vloog over onze regio. Door veel bewoners van de gemeente zijn wij positief aangesproken op deze ludieke manier van campagnevoeren. Dit is waar de VVD Gennep voor staat: een jong, fris en vernieuwend geluid in de gemeente Gennep!

Samenwerking, zoals wij dit doen met FDP en VVD afdelingen, is in onze veranderende maatschappij van eminent belang, zeker ook grensoverschrijdend. De VVD Gennep en de FDP zijn er klaar voor en trekken samen op daar waar dat zinvol is, voor u, JUIST NU!