Europacampagne met Limburgse Joost!

Op zaterdag 10 mei a.s. heeft de VVD Gennep twee belangrijke campagneactiviteiten. De VVD leden zullen zowel in Gennep als in onze Duitse buurgemeente Goch campagnevoeren samen met de FDP Goch! Komt U ook langs om met ons in gesprek te gaan over Europa?

Wij beginnen de zaterdag om 11:30 uur in Goch bij onze Duitse liberale vrienden van de FDP. Op uitnodiging van de lijsttrekker Ferdinand Heinemann steunen wij de FDP bij campagne voor het Europees Parlement, maar ook bij de gemeenteraadsverkiezingen. Ons bezoek onderstreept de goede regionale samenwerking van liberale collega’s en stond al langer gepland. Dit met name ook nadat de FDP ons al had ondersteund tijdens onze gemeenteraadscampagne in maart j.l. in Gennep.

De FDP Goch tijdens onze campagne in maart

De FDP Goch tijdens onze campagne in maart 2014

De FDP is zaterdag al vanaf 10 uur aanwezig op de markt in Goch, wij sluiten om 11:30 uur om samen met de FDP te flyeren voor Europa. Daarnaast zullen wij aan alle geïnteresseerden erwtensoep gaan uitdelen en daarmee onder het genot van een hapje in gesprek gaan met de burgers.

Aansluitend vertrekken wij naar Gennep zodat we vanaf 14.00 uur samen met onze Limburgse VVD kandidaat voor Europa – Joost van den Akker – en VVD Tweede Kamerlid Barbara Visser campagne kunnen voeren. Wij zullen in Gennep een sticker actie tegen het Duitse tolvignet houden.

Joost van den Akker met VVD minister Schippers in Gennep tijdens de campagne in maart 2014

U zult denken ‘een sticker actie tegen het tolvignet? De Duitse Verkeersminister Dobrindt (CSU, zusterpartij van het CDA) liet er 27 april nog geen misverstand over bestaan dat hij dit voorjaar zijn voornemen wil doorzetten om het vignet per 1 januari 2016 in te voeren.

“Daarom gaan wij nú tot actie over. Het tolvignet is een ramp voor de economie, het toerisme en het grensverkeer. Het is toch van de gekke dat in een Europa van open binnengrenzen juist Duitsland een discriminerend tolvignet voor onze auto’s wil invoeren? De Nederlandse automobilist wordt zo gebruikt als melkkoe om de Duitse begroting sluitend te krijgen. Zulke absurde plannen motiveren mij om als liberaal voor Limburg op de bres in Brussel te staan”, aldus onze Limburgse kandidaat Joost van den Akker.

Het vignet kost zo’n 100 euro per jaar maar levert de Duitse schatkist jaarlijks slechts 200 miljoen euro op. Bovendien zorgt het voor een berg bureaucratie en uitvoeringskosten. In december 2013 namen Provinciale Staten van Limburg al een VVD-motie aan die opriep om alle wegen te bewandelen om het vignet tegen te houden.

Dus komt U ook langs?

Wij zijn van 11:30 tot 13:00 in Goch, en wij zijn vanaf 14:00 in Gennep actief!