Woonbehoefte

Starters en jonge gezinnen zijn de toekomst van onze gemeenschap, het verenigingsleven en de lokale scholen. Voor deze groep woningzoekenden moeten we inzetten op meer betaalbare huur- en koopwoningen. Voor de VVD een prioriteit!

Medioren en senioren hebben veelal behoefte aan appartementen nabij lokale voorzieningen. Het zijn woningzoekenden die met het verhuizen naar een appartement ook kunnen bijdragen aan een betere doorstroom op de huizenmarkt. We zetten daarom in op het realiseren van meer appartementen rondom het centrum van Gennep.

De totale groep woningzoekenden is net zo divers als onze hele samenleving. Dat vraagt dus ook om diversiteit, ofwel mix in verschillende woonsegmenten. Van appartementen tot vrijstaande woningen, maatwerk is essentieel bij elk woningbouwplan. Om meer inzicht te krijgen in welke woningen we moeten bouwen, is de VVD voorstander van een tweejaarlijks woonbehoefteonderzoek.