Evenementenbeleid

Onze gemeente kent een rijk verenigingsleven, met daarnaast tal van stichtingen en organisaties die een bijzondere bijdrage leveren aan de leefbaarheid. Met al hun vrijwilligers maken ze onze gemeente uniek, waardoor onze lokale cultuur met al haar tradities tot uitdrukking komt. Iets dat we als VVD koesteren. Carnaval, sport of culturele evenementen zoals Summmertime: het zijn vaak onze vrijwilligers die dankzij hun tomeloze inzet het belangrijkste steentje bijdragen. Het is niet aan de gemeente om op de stoel van deze organisaties te gaan zitten, de gemeente moet uitblinken in ondersteuning daar waar die nodig is.

Eén loket voor organisatoren en verenigingen die evenementen willen organiseren, zoals bijvoorbeeld Koningsdag of de braderie. De VVD kiest voor een uitnodigend evenementenbeleid, waarbij de gemeente actief en oplossingsgericht meedenkt, rekening houdt met onze leefbaarheid en waar je terecht kunt als er iets misgaat.

Het verenigingsleven kenmerkt het enthousiasme in de samenleving, dus dat koesteren en steunen we zoveel mogelijk. Daarom zitten we initiatieven vanuit organisaties en verenigingen zo min mogelijk in de weg met regels en vergunningen, we denken juist proactief mee. Waar het kan verlengen we vergunningen, waar mogelijk vervangen we ze door algemene regels of een meldingsplicht en in het beste geval kunnen we overbodige regels zelfs afschaffen.