Sportaccommodaties

Verenigingen staan ook voor toekomstbepalende uitdagingen, bijvoorbeeld wanneer het gaat om huisvesting. Voetbalvereniging Achates zit in een zorgvuldig proces waarbij de optie van verhuizen naar een nieuwe locatie wordt onderzocht. Voor de VVD is helder, dat wanneer de vereniging zelf kiest voor verhuizen, de gemeente deze ontwikkeling volop moet ondersteunen en faciliteren. Dat doen we in het belang van leefbaarheid en toekomst voor het dorp Ottersum.

Voor VV Heijen en LTC de Heikamp speelt momenteel de vraag of woningbouw op een deel van de percelen een optie is, iets dat zorgvuldig moet worden onderzocht. Wel is de VVD van mening dat de gemeente aan zet is om in dat kader ook mee te denken over de toekomstbestendigheid van de accommodatie. Als we sportverenigingen in onze kernen willen koesteren, dan moeten we niet schromen om ook in goede faciliteiten te investeren.

De komende jaren krijgt Gennep een tijdelijke tweede sporthal bij Pica Mare. Juist wanneer we spreken over tijdelijke voorzieningen is het essentieel om vroegtijdig na te denken over het vervolg. De VVD zet zich daarom in voor een plan van aanpak voor alle sportaccommodaties, waarbij we een stip op de horizon zetten waar we naartoe willen. Daardoor geven we ook de verenigingen meer zekerheid.